Nitton år men inte ett dugg klokare för det, eller?

Jag fyller nitton idag. det hade jag glömt tills en kompis skrev på facebook "grattis". Jag tittade lite snett först men insåg att ja juste, det är idag ja. Känns inte alls bra att man glömmer bort sin födelsedag redan när man är nitton. Kan i och för sig bero på alla tankar på student, festen jag ska ha, midsommar, lägren etc.
Idag har jag i alla fall bakat en sjukt god kaka, eller ja det blev ju flera kakor då man delar upp den, snoddas heter dom i alla fall, vad ni än säger. Vissa kallar dom kärleksmums och mockarutor och faan och hans moster. Men nej, i bibeln (sju sorters kakor) heter dom snoddas och då heter dom ju det. Jag menar Gud heter ju Gud i bibeln, inte Bob eller något annat konstigt.
I alla fall så bakade jag snoddas med min bästa kompis Blondie, det blir aldrig bra när vi bakar för vi ska alltid göra dubbelsats, den här gången dubbel sats av glasyren. den innehåller i vanliga fall 3 dl florsocker, nu alltså sex dl. Mitt blodsocker har legat på femton hela dagen, trots fotbollsträning. men det är värt det, för det är roligt att baka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0