Förlåt alla "glutenläsare"

Jag har misslyckats, igen. Jag tänlte att jag skulle lägga upp ett bra recept på semlor dagen till ära. Men degen som jag bakade nyss blev alldeles för tung, den jäste inte och blev bara kompakt.
Jag misslyckades verkligen HELT förra året, då smakade dem inte ens bra. Jag tror att smaken blir bra i år, men dem kommer bli jätte smuliga och jätte torra, troligtvis kompakta och tunga också.
Så nej, ni får helt enkelt försöka själva istället, kan avslöja att jag tog mitt recept ur bibeln (Sju sorters kakor) och bytte mjöl bara. När man gör så ska man tänka på att alltid ta lite extra mjöl och använda fiber husk om man har.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!



Jag är också glutenintolerant och gjorde även jag ett tappert försök till att baka semlor. Det gick ju sädär. Dem hade kunnat användas som mordvapen... stenhårda och pyttesmå :(



2011-03-10 @ 11:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0