Nya lösningen vid känningar!

Jag var ju hos läkaren för några dagar sen och fick då lite tips på hur jag ska lösa mina känningar på ett bra sätt. Alltså så jag slipper få rekyl och skyhögt efteråt.
Nu har jag för första gången också provat tipset som går ut på att dricka antingen typ tre deciliter mjölk eller två deciliter söt juice. Idag blev det juice. Nu är det bara att vänta en kvart. Har blodsockret gått upp så har det lyckats, om inte såär det bara att upprepa behandligen. Alltså, ta ett blodsocker, inse att du har känning, drick två dl juice eller tre dl mjölk (i mitt fall), vänta en kvart, ta ett nytt blodsocker, har BS gått upp så fortsätt med vad du nu gjorde innan känningen, om inte så upprepa hela behandlingen tills du fått önskat resultat.

Exempel på hur man kan uppleva verkligheten när man har lågt blodsocker, väldigt lågt om jag ska se såhär. Men i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Camilla

De säger nästan sig själv om man sätter i sig för mycket vid en känning blir de ju högt sen. När jag får lågt blodsocker tar jag bara ett äpple, då hamnar mitt blodsocker på ca 8. Jag hade tex aldrig kunnat ta en hel banan för då hade jag fått högt blodsocker sedan. De är där många gör fel, vid känningar. De tror de kan äta och äta tills "känning känslan" går över men de tar ju ibland faktiskt 15 min för att gå över efter att man fått något sött i sig.

2011-01-20 @ 09:27:21
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0