Första träningen på länge

Idag blir första riktiga träningen på länge för nu drar fotbolls försäsongen igång. Det ska bli skönt att komma igång igen samtidigt som jag egentligen hatar att träna. Det är ju jobbigt likso, så vad är grejen? När man är hemma försöker man ju undvika allt som är jobbigt så långt det går, varför då utsätta sig för sånt här när det dessutom är frivilligt? Låter ju helt sjukt. Men men, jag gör det i alla fall.
Det värsta nu är att träningen är utomhus, det är kallt och blött ute. Det gör dessutom att blodsocker mätaren får stanna hemma. Inte för att jag tar blodsocker mitt i mina träningar annars. Men jag hade faktiskt tänkt att börja göra det. I alla fall ett par gånger för att se på vilken nivå i blodsockret man ska ligga för att kunna prestera som bäst.
Idag har jag i och för sig inte tagit ett ända blodsocker än, känns ju bra. Men jag ska göra det snart. Om typ tio min.
Sååå, önska mig lycka till på träningen så hörs vi senare kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0