BS tävling

Jag och en tjejkompis i skolan, som också har diabetes, har BS tävling den hä veckan. Hon tyckte först att förslaget inte alls var bra utan sa att jag kommer vinna, men jag påpekade för henne då att om hon tar ETT mer BS än vad hon brukar så har ju hon själv vunnit något i alla fall. Så hon gick med på det i alla fall. Okej, vi tävlar inte så mycket, vi snarare påminner varandra om man säger så. Men lite kul är det, vi har på sista tiden pratat ganska öppet om diabetes och vad jag har kunnat se så är det ingen som har tittat snett på oss (inte för att dem har anledning). Jag tycker det har varit bra, man behöver lite daglig stöttning av någon som förstår sig på en. Nu har ju jag Elenora också, men det har ju kanske inte min kompis i skolan. Och jag kan faktiskt behöva höra saker från andra än henne också, så de så!
Imorgon hoppas jag att jag kan hinna äta lunch med henne så vi kan leka lite med insulindoserna, hon lyckades sådär halvbra idag, så vi får jobba lite på det imorn! ;) Jag däremot lyckades faktiskt ganska bra, gick från 12 innan lunch till åtta efter, men o andra sidan åt jag gansak dåligt, så det var ju inte idealiskt.
Jag tror i alla fall att vi har mycket att lära av varandra och det ska bli roligt att få diskutera mera under veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0