Nej men va faan

Nej, jag skiter i alkohol skrivandet för en stund. Det borde komma innan jul och nyår eftersom jag då drar till Åre och jag gissar att det kan bli en del drickande för en hel del diabetiker då. Så jag måste ju fått ut mina tips innan dess.
Men idag, såhär passande till lucia vill jag säga att glögg är ju gott, men inte alls bra för blodsockret. I alla fall inte i kombination med pepparkakor och lussebullar. Men vad ska man göra, det är ju bara lucia en gång om året?
Lite sarkatiskt skrivet kanske, det jag menar är att jag typ tog för lite insulin. Borde appropå det ta ett blodsocker tror jag...
Jag hoppas dock att alla ni där ute har ätit massor med både pepparkakor och lussebullar och druckit glögg. Det får man idag. Om man sen kan kombinera det med bra blodsocker så grattis! Ni som inte kan det behöver inte skämmas, man måste inte ligga mellan 4-6 varje dag, 24 timmar om dygnet :) Och tur är väl det!

Jag har däremot märkt den här fantstiska grejen träning igen. Hur den påverkar blodsockret, regelbunden träning gär mer än vad man tror. Det gör det lättare att ligga bra när man äter lussebullar och pepparkakor om man säger så.

Mer om träning kommer också :) Gud vad mycket jag har att skriva om snart känner jag. Hoppas jag inte glömmer allt och sviker er...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0