Jag har en blodsockermätare...

Den byter jag aldrig batterier på.

Vet ni varför?

För den används för sällan...


Och JA, jag skäms! Tro inte att jag sitter här och tycker att det är kul att skriva om hur dålig jag är på att ta hand om mig själv!

Jag skäms ännu mer när jag tänker på hur min mamma mår över det här. Hon skämtar jämt om hur dålig mamma hon är som inte tar hand om mig och att soc snart kommer och tar mig ifrån henne.

Men jag tror inte att skammen kommer ändra på mig. Jag tror bara tvärt om, jag måste känna mig stolt över att ta mina blodsocker för att jag ska vilja ta dem.

Men det är ju ingen status att ta blodsocker direkt! Varken i skolan eller hemma! Så hur faan ska jag kunna vara stolt över att ta mina blodsocker?! Jag blir ju inte stolt om jag ligger bra, däremot skäms jag om jag ligger högt.

I'm having a hard fucking situation here! Kill me, please!

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej Niklas! Jag tycker absolut att du skall börja ta blodsocker ofta.Du såg ju hur bra det gick i Geneve och hur roligt vi hade.Du kommer att må mycket bättre själv också. Det är väl klart att du ska vara stolt och glad om blodsockret ligger bra.

Vilket inte alltid är lätt, det styr sig ju själv , känns det som ibland. Gustav tar blodsocker minst 10 gånger / dag. Mycket ofta nattetid också. Men kurvorna går upp och ner som en berg och dalbana i alla fall. Som mammor vill vi alltid våra barns bästa, och vi behöver veta hur blodsockret ligger . ALLA mår bättre av det. Du som är en sådan sportig, duktig, trevlig och social kille, barnen ser upp till dig och det är jättebra att ha en sådan förebild. Kom igen nu Niklas , börja kolla, be kompisarna om hjälp att påminna dig. Lär dem hur allt kring diabetesen fungerar. Du har väl en bra liten mätare? Annars kan jag rekomendera accu chec compakt.

Många kramar till dig från Carina, Gustavs mamma

2010-09-07 @ 10:58:20
Postat av: Julia

Hej! Jag har också diabetes, hittade nyss till din blogg.

och jag måste säga att jag känner precis som du. har på senare tid varit otroligt dålig på att mäta mina värden. gör det alltför sällan. väldigt sällan faktiskt. är nog inne i en väldigt stessig period just nu, eller har varit ett tag. och diabetes kommer liksom åt sidan. Jag vet att det inte ska vara så, men fan.. det är inte så lätt! Det är så mycket lättare, för stunden, att strunta i allt som har med diabetesen att göra och bara.. vara.

men grejen är ju att det blir inte lättare.. inte i det långa loppet. Dessutom måste jag börja sköta diabetes för min egna skull. Just nu gör jag inte det.. gör det just nu för att doktorerna och sköterskorna på sjukhuset ska bli nöjda. Och det är så fel, så jäkla fel. Men just nu är allt så svårt..



woops, det här blev några rader :) känns bara skönt att kunna ventilera med någon i samma sits.

fan, nu kör. lets kick diabetesass

Kram : )

2010-09-23 @ 21:15:13
URL: http://jajulias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0