Nya frukosten - Smoothie!

Jag har börjat med en ny frukost! Nu äter jag varje morgon en 700 ml stor smoothie. Av den blir jag både mätt och belåten, men det håller också mitt blodsocker stabilt fram till lunch.
Här kommer receptet på den första:

2dl jordgubbsfil
1 banan
2 apelsiner
1 passionsfrukt
1,5 dl frysta hallon

Mixa alla ingridienser i en miser, häll upp i en gainer flaska (ni vet en sån alla gymmare har protein dricka i, dem funkar skit bra att ha smoothie i så kan ni ta med den överallt och äta på bussen påväg till plugget/jobbet).


Kommentarer
Postat av: Clara

Man kan ju inte säga att du anpassar recepten för att blodsockret ska kunna bli så stabilt som möjligt :/

2010-03-25 @ 00:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0