Är det meningen att man sak bli fattig bara för att man råkår vara allergisk mot gluten?

Jag jobbar ju som ni kanske vet på konsum och härom dagen skulle jag packa upp mjöl. Både glutenfritt mjöj och vanligt mjöl. Då tittade jag på prislapparna och jämförde kilo priserna. Ett kilo vanligt vetemjöl kostar c:a 6 kronor. Ett kilo glutenfritt mjöl däremot kostar c:a 40 kronor!

Vad faan är problemet?!

Okej, jag fattar också att det inte är lika många som köper glutenfritt mjöl som vanligt mjöl, men kan det vara så stor skillnad på tillverknings kostnaden? Om det inte skulle vara det skulle dem väl kunna hålla ungefär samma pris i alla och bara producera mindre?

Men men, man får väl överleva ändå.


Kommentarer
Postat av: Elenora

Även fast jag nt har gluten så har jag lagt märke till det jag oxå.

2010-08-07 @ 01:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0