Tränings inlägget får vänta...

Ja, idag kom det lite annat emellan, tyvärr. Så jag hinner inte skriva ett utförligt inlägg om diabetes och träning. Men det kommer, det lovar jag!

Idag blev det pannkakor (recept kommer) till middag (jag var hos mamma, som jag egentligen inte ska den här veckan, och det faans liksom inget annat att äta). Hur som helst, jag har läst en massa om att all glutenfri kost ska vara sådär bra för oss diabetiker med tanke på att det ofta är så snabba kolhydrater i. Detta har jag nu löst på följande sätt: kasta i en massa pofibrer! Det smakar inget konstigt, varken förhöjer eller sänker smakupplevelsen, det blir dock mycket nyttigare och gör att kolhydraterna tas upp långsammare.


Sempers pofibrer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0