Träning, träning, träning...

Idag har jag haft två träningar, precis som vanligt på tisdagar och torsdagar. Men det roliga med idag var att när jag nu nyss kom hem från den andra och sista träningen såg jag att jag hade fått ett sms av en kompis som också har diabetes. Hon undrade hur jag gjorde med träning, hoin fick alltid lågt blodsocker efteråt. Jag sa att det är bara att äta både innan och efter. Men hon menade på att hon samtidigt ville gå ner i vikt. Då kom jag på den brilljanta idén, om man äter något litet innan, vad vet jag, något som inte innehåller allt för mycket kolhydrater och sen efter åt om man får känning dricker ett eller två gals mjölk, väntar 15 minuter och sedan tar ett nytt blodsocker. Då tror jag de flesta har fått upp sitt blodsoker till en bra nivå, samtidigt som det inte får i sig allt för mycket kolhydrater.


Kommentarer
Postat av: F.d. Coach

Jag har slutat träna och äter mer skit än nånsin.. ändå går jag ner i vikt.. det tipset borde du ge henne

2009-09-23 @ 19:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0