Sjuk...

Jag är sjuk! Vad brukar då hända med blodsockret? Jo, det är antingen jätte högt hela tiden, eller så hoppar det upp och ner som en jojjo! Idag har det varit lite upp och ner men mest högt... Man går och små duttar i sig bolusar med pumpen men det hjälper aldrig, det blir aldrig bra. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Det är faktiskt en av det svåraste sakerna jag vet med att ha diabetes så är det just när man är sjuk. Finns ju ingen bra, konkret lösning på skiten. Jag menar som när man har känning då äter man liksom, när man har bara högt tar man lite insulin. Nu när man är sjuk och har högt och tar insulin hjälper det liksom inte. Jag vet inte vad det beror på men nånting är det...
Jaja, jag får se hur jag löser problemet, kommer jag på något bra lovar jag att ni ska få veta det!


Kommentarer
Postat av: Emmy

Kul att du startat en diabetesblogg, såg det på fb. Har ju som sagt också diabetes ;P.. tyvärr

2009-09-16 @ 22:05:51
Postat av: Niklas

Jasså? Har du? Det visste jag inte. Men du är varmt välkommen till bloggen, om du känner fler diabetiker (eller andra som du anser behöver veta mer om diabetes), sprid att den finns!

2009-09-17 @ 14:36:00
URL: http://diabetesogluten.blogg.se/
Postat av: camilla

när jag är sjuk så hjälper de att höja basaldoserna rätt bra. Sen ligger mitt blodsocker perfekt.

2009-09-18 @ 09:50:42
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag brukar alltid använda tillfällig basaldos. Brukar sätta den på kanske 150 och så brukar jag höja måltidsdoserna med lika mycket (50%).

2009-10-19 @ 17:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0