När man ska iväg

Ja, när man som jag ska iväg över en helg, vad ska man då ta med sig? Jag syftar självklart på vad för "diabetes grejer" man ska ha med sig, och hur mycket. Jag brukar alltid ta med mig alldeles för mycket, alltså då menar jag verkligen FÖR MYCKET! Men hellre det än att stå där utan helt och behöva åka in på sjukhus eller åka hem. Jag ska bara vara borta över helgen och jag kommer byta nål ikväll så jag kommer bara behöva byta en gång när jag är borta, om ens det. Ändå har jag nu packat ner 4 set. Med allt, insulin, infusion set, reservoarer och pads. Det kommer ju både räcka och bli över. Dessutom tvingade mamma på mig en Novo Rapid penna för säkerhets skull, vad är grejen med det liksom!? Om pumpen går sönder kommer jag i alla fall få panik och åka in till sjukhuset direkt! För att jag ska kunna vara kvar där jag ska vara måste jag i så fall ha med mig lantus också, men det tyckte hon inte behövdes..? Men men, vi får väl se, jag packar i alla fall överdrivet mycket grejer så att jag slipper oroa mig över det! Då kan man koncentrera sig på att ha kul istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0