Kul med mycket läsare!

Jag har suttit och kollat statistiken här på bloggen flera gånger om dagen sen den kom till för åtta dagar sen. Jag har varteftersom räknat ut hur många besökare jag har haft i snitt varje dag och jag måste säga att jag är mycket glad över resultatet! Jag har dock hört att det är dumt att skryta om hur många besökare mna har i en blogg, så inga siffror nämns. Men fortsätt att läsa bloggen,de pushar mig att skriva mer och fler mer intressanta inlägg om både diabetes och gluten!

Hade nyss känning, eller nja, 3,6 i alla fall. Så jag drack lite måltidsdryck (8g kolhydrater per 100g) och en banan och ett äpple. Ska snart ner och se om jag har gått upp lagom mycket för att kunna gå och lägga mig. Jag har lärt mig att det lönar sig att bota känningarna lagom mycket. Alltså inte vräka i sig massa söta saker tills man får sky högt liksom. Utan ta det lite lugnt, ät nånting, ibland räcker det med att dricka lite mjölk och äta en frukt. Vänta sedan en kvart och ta ett nytt blodsocker. Jag lovar, ni kommer må så mycket bättre då, än om ni gör som jag förklarade innan (då man öser i sig sötsaker).


Kommentarer
Postat av: camille

Måste bara fråga, får du inte "skyhögt" blodsocker av de du åt när du hade 3.6? Om jag ätit så mycket vid de blodsocker värdet hade mitt blodsocker legat på 20 sen. haha Jag vet inte om jag är känslig i mitt blodsocker.. men antar de. Jag hade bara behövt ett MINI litet äpple för att få upp blodsockret och då hade de hamnat på 7 ungefär..



Men allas kroppar reagerar olika. Men de är ju lite taskigt om man är så här känslig som jag, för jag menar då krävs de mer insulin när man äter också, och de gör ju att jag lättare går upp i vikt. Som jag verkligen märkt. Kan ju knappt äta ett äpple. haha



Vad låg ditt blodsocker på sen efter de du åt?

2009-09-15 @ 21:10:32
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: Niklas

Hej! Ja det är klart att allas kroppar reagerar olika. Allting inom diabetes är individuellt. Jag ger bara tips på vad man kan göra och vad jag gör. Det kan man prova, ser man att det inte funkar får man minska eller öka det. eller prova något helt annat.

Jag vet inte vad det hamnade på, jag glömde ta ett till blodsocker... Lite dåligt av mig, borde ha gjort det faktiskt.

2009-09-15 @ 22:49:44
URL: http://diabetesogluten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0