Komplikationer vid diabetes

Det finns många komplikationer vid diabetes. Förutom att man kan må jävligt dåligt av att ha högt och lågt blodsocker så finns det en massa andra saker som också är jobbiga. Till exempel kan man ju få problem med ögonen, det är därför man går och fotar ögonbottnen vart annat år eller vad det är. Jag har inge koll på exakt vad det är för problem man kan få men...
Sen kan man få problem med tänderna för att (jag tror i alla fall att det är så) ph värdet i salivet förändras.
Man kan dessutom få problem med händerna och fötterna, dit blodet når sist. Jag vet heller inte varför, vet bara att man ska sköta sina fötter och händer väl.
Man har lättare för att gå upp i vikt då insulinet binder fett väldigt lätt.
Som kille kan man få potensprbolem och liknande vid sexuella situationer.
Man kan få problem med lever och njurar om man har högt blodsocker en längre period. Detta kan vara mycket allvarligt!
Just nu kommer jag inte på fler problem, kan ni några fler?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0