Jag är en dålig gluten intollerant...

Hoppas inte min syster läser detta, jag tror att hon har läst min blogg nångång i alla fall, men som sagt, hoppas hon missar detta inlägg. Alltså jag orkar inte, nu på senare tid har jag blivit nyfiken på att smaka saker som jag egentligen inte tål igen. Jag har glömt bort hur det smakar, jag minns bara att det var gott, jag minns inte själva smaken. Som efter lunchen i skolan, självklart inte varje dag men ibland (alldeles för ofta) tar jag en kaka. Sånna här småkakor liksom. De är egentligen inte jätte goda, det är mer att alla andra gör det, då gör jag det också. Samtidigt känner jag inte att det är något grupptryck, det är mer att man blir sugen när man ser alla andra göra det. Jag är visserligen inte jätte känslig, jag kan få i mig lite gluten utan att överhuvudtaget märka något. Men jag vet ju att det inte är så bra ändå. Det finns ju en anledning till varför jag inte ska äta det, för att min kropp inte mår bra av det. Ändå plågar jag min kropp på ett sätt som jag borde kunna undvika...

Någon som har samma problem som mig..?

Kommentarer
Postat av: Pinar

En av mina bästa vänner som inte heller tål gluten brukar göra så hehe :)

2009-09-21 @ 21:38:36
URL: http://typisktpinar.blogg.se/
Postat av: YaHiida

Jag fuskar någon gång då och då. Mest för att jag är nyfiken. Jag har aldrig tålt "vanlig" mat. Jag har vart gluten sedan barnsben (8mån).

Men något utav det godaste som finns är Mc fish på donken. Äter den någon enstaka gång (det är det enda jag äter på donken). Dock alltid med glutenfritt bröd för att inte överdosera. Sedan tycker inte jag att vanligt bröd är speciellt gott. Gjorde ett test när jag var yngre för att se om jag fortfarande var gluten och blev då tvungen att äta sådan mat och det var inte ens gott. Jag menar, kanelbullar som luktar så sjukt gott smakade bara konstigt =S

2009-09-23 @ 12:35:52
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag har ALDRIG så länge jag har haft diabetes träffat någon eller hitat någon som skriver om de och nu har jag de!

har kännt mig så sjukt ensam

2010-11-18 @ 22:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0