Frukost

Som jag sa igår så var jag ju hos doktorn igår. Som jag också sa la han mycket vikt i att jag måste börja äta mera frukost. Jag är ingen frukost människa, men egentligen beror det inte på att jag inte tycker om att äta frukost utan på att jag inte orkar göra någon bra frukost så tidigt på morgonen.
Jag skulle egentligen inte ha några problem med att äta en massa mackor, fil och flingor, gröt, ägg, ja, you name it! Det är bara det att det tar för lång tid! Så vad ska man göra? Fick ju det här problemet igår (har i och för sig alltid haft problemet, men det är först nu jag måste och orkar ta tag i det), så har ännu inte kommit på någon lösning själv, har ni några förslag? Vad äter ni till frukost?


Kommentarer
Postat av: Ida Alfredsson

Havre/quinoagröt med linfrö är kanon. Går snabbt och är gott =)

2009-09-24 @ 19:24:35
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Kul med en blogg om diabetes,,,, det behövs :)



Jag äter mycket kesella, vilket jag älskar samt att det är fyllt med protein, som är bra eftersom ja tränar en del.



Om ja hinner och orkar tinar jag gärna hallon till, skär ett grönt granny smith äpple,,,,har på kanel å lite suketter mmmmm som dessert jammie :)



Annars är frukt bra eftersom man inte behöver förbereda samt ägg å ta med. :)



Mvh,

Alexandra Reban4

2009-09-24 @ 20:45:46
Postat av: Jessica

Jag mosar en avokado med örtsalt och blandar ett eller två kokta ägg med salt och lite svartpeppar. Såå bra för blodsockret, och naturligt glutenfritt.

2009-10-05 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0