Föreläsning

På mitt läkarebesök fick jag också ett erbjudande om att föreläs för ett trettio tal läkare. Sådana läkare som är påväg att utbilda sig till diabetesläkare, eller som redan är det men går den här kursen. För det är en kurs, som Novo-Nordisk anordnar. Jag blev lite smått chockad, vad ska jag prata om? Diabetes såklart, men vad kan jag som inte dem kan..? Jo, jag vet en sak, som är ganska väsentlig, jag vet hur det är att LEVA MED DIABETES! Deras uppgift är ju att förenkla mitt liv, försöka få mig att må så bra som möjligt, men egentligen har de ingen aning om hur det är att leva med diabetes.
Så min uppgift skulle egentligen vara att bara sitta på en stol inför 30 personer i vita rockar och svara på frågor som en tjej ställer och sen skulle "publike" få ställa massa frågor. Jag tänkte att ja, det kan ju bli kul! Sen sa hon att jag får betalt, då blev de hela just ännu bättre! Jag tog jobbet med en gång, det är bara, som Milou Werth skulle ha sagt, ta tjuren vid hornen och göra det!
Har inte fått så mycket information än, men det kommer väl. Ska maila dem senare ikväll tänkte jag, får väl mer info på måndag då antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0