Diabetes och alkohol

För ett par dagar sen fick jag hem en D-uppsats. En tjej från Uppsala universitet gjorde en D-uppsats om diabetes och celiaki (gluten). Jag var med i denna uppsats, hon intervjuade mig en gång på sjukhuset. Man fick svara på en massa frågor om allting kring diabetes och gluten.
Nu kom den färdiga uppsatsen i alla fall hem i brevlådan. Jag satt mig ner för att läsa och hittade faktiskt ett stycke som var väldigt intressant. Det var fem ungdomar som blev intervjuade. Fyra av fem drack ingen alkohol alls, den ända som drack alkohol drack endast hemma med familjen, eller i "familjära" situationer. en av de fyra som inte drack hade till och med hållit sig borta från atyt gå på fest på grund av att den ville slippa grupptrycket!
Jag var en av de fyra som inte alls dricker. Men jag avstår ju aldrig en fest! Jag tycker det är tragiskt att det ska vara på det här viset.
Vad är grejen? JAg trodde visserligen att jag inte drack på grund av att jag inte tycker om alkohol smaken, men det här får mig att börja tro att det beror på något annat... Men grupptrycket har varit stort på mig med, och det är det fortfarande. Och ärligt talat så, JAG HATAR DET!
Faan ta er som hela tiden ska vara på mig om att jag ska dricka! Alltså, jag pallar inte!
Det är väl mitt val om jag ska dricka eller inte!? Jag ska faan inte behöva skylla på att jag är gravid eller på att jag kör, det ska räcka med att säga "nej jag dricker inte", eller "nej jag vill inte ha".

Pepsi Max for the win! And fuck you all who try to change my opinion in this subject!


Kommentarer
Postat av: VE

Jag ber om ursäkt om det är så unge man

2009-09-10 @ 23:00:18
URL: http://alkolisten12345678910.blogg.se/
Postat av: Pinar

Det är bra Klinta, keep it up!

2009-09-11 @ 20:55:43
Postat av: YaHiida

Hej, jag hittade just din blogg. Är själv "drabbad" av både celiaki och diabetes.

Jag hör dock till de som dricker lite ibland. Jag dricker för att jag tycker att det är gott. Dricker dock väldigt sällan, men det händer.

2009-09-19 @ 10:21:52
URL: http://yahiida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0