Ännu ett inlägg angående känningar

Fick en fråga hur man visste att man hade känning egentligen. Bra fråga tycker jag. Visserligen hoppas jag att alla ni där ute som har diabetes vet det, men eftersom den här personen går i min klass och jag vet att hon inte har diabetes ska jag skriva upp lite saker om det i alla fall då jag tycker att alla behöver veta mycket om diabetes. Så denna blogg får väl i fortsättningen även rikta sig till folk utan diabetes men som vill veta mer.

Symptom på känning kan vara:
  • Trötthet
  • Man blir blek
  • Skakar i kroppen
  • Hungrig
  • Koncentrationssvårigheter
  • Svag i kroppen
  • Svettningar
  • Oro och ängslan
  • Sänkt uppmärksamhet
  • Sluddrigt talande
  • Förvirrad
  • Avvikande beteende
  • Kramper
  • Koma
Dessa är några som är vanliga. Sen finns det säkert fler stycken till, men det är jätte personligt hur man känner att man har känning. Det finns massa av de ovandstående som jag aldrig har kännt. Skriv en kommentar om vilka ni ofta känner, vilka symptom är vanliga hos er?


Kommentarer
Postat av: Pinar

Då kommer jag typ se på dig nästa gång du har känning! Fast jag hoppas du inte kommer få känning i skolan nå' mer, måste vara jättejobbigt :/ Krya på dig!

2009-09-16 @ 12:57:44
URL: http://typisktpinar.blogg.se/
Postat av: Niklas

Pinar, det syns inte så mycket! :) och jag lovar dig, ja kommer få känning i skolan fler gånger! :)

2009-09-16 @ 18:06:50
URL: http://diabetesogluten.blogg.se/
Postat av: Sisse

Jag tappar ofta känseln i tungan.

2009-10-18 @ 17:54:00
URL: http://oldfriend.blogg.se/
Postat av: hanna

jag tycker att det känns ungefär som när man är jätteförlyld, man blir svag.

2009-10-19 @ 17:35:40
Postat av: Rikard

Hej! Hoppas allt bra med dig!Läste om dig i DT igår.

Intressant och nu har jag hittat dig på nätet oxå.

Själv har jag haft D i 37år.Jag är nu 54.När jag var 17 var det inte roligt.Nu är allt så mkt "enklare".Men som du skriver så får man vara nöjd om man kan ligga i nivån 4-12 i bs-men ibland kan det ju vara typ 18 utan anledning.

Ang Lantus är nog riskerna överdrivna.Jag tror jag

läste en artikel i DT om det för en tid sedan.

Jag själv använder Levemir,en släkting till Lantus och Novo Rapid-dock ej pump.

Jag är fn arbetslös,så nu blir det mkt träning av,springer i skogen 3-4 ggr i veckan och det gör att man kan ligga bra i bs och må ganska bra.

Sköt om dig.Hörs kanske igen!

2009-10-20 @ 15:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0