Världsdiabetes dagen 14/11

Idag är det världsdiabetes dagen, idag är det vår dag, idag är det för en gångs skull VI som står i centrum...eller..?
Hur många "civila" människor därute vet egentligen om att det är varldsdiabetes dagen? Vet ens alla diabetiker om det?
Jag hoppas att den kommer uppmärksammas bra och mycket runt om vi världen och jag vet att Sverige ska ha minst 12 "monument" som på något sätt ska uppmärksamma dett.
Jag kommer i alla fall ta det som min dag, och jag tänker hela dagen presentera mig som "Hej, Niklas Klintberg, jag har diabetes" haha, dock tveksamt om jag kommer träffa någon jag inte känner med tanke på att jag bara ska sitta hem och se på film eftersom vädret suger!

Men i alla fall, ni ganska få diabetiker som läser detta idag, ta den här dagen som eran dag, precis som mamma och pappa tar det som sina dagar nä det är fars- och morsdag!

Fler inlägg kommer under dagen så håll till godo!


Kommentarer
Postat av: Sisse

är diabetiker och hade ingen aning om att det fanns en dag till vår "ära". O.o

2009-11-14 @ 12:44:01
URL: http://oldfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0