Snabb visit på Nyköpings lasarett!

Idag var jag med mina tjejer (mitt tjej lag som jag tränar, fotbolls tjejer födda 1997) på "Boda Borg". Vi hade avslutning. Det var ganska kul faktiskt, lite tråkigt som avslutning tycker jag eftersom man var uppdelade i lag om fyra, så det blev liksom ingen lag avslutning. Men roligt var det!
I alla fall, i en av cellerna (det är typ som Fångarna på Fortet) så skulle mna igenom ett nät av gummiband. Tänk er typ Sagan om Ringen när Frodo går igenom nätet i grottan där spindeln bor. Jag skulle igenom där, men fastnade me byxorna typ, eller dem hängde i alla fall inte med mig. Jag hade min pump i ena fickan, som var stängd. Byxorna åkte av (lite pinsamt, men man var ju ensamna i cellerna så det vara bara mina två kompisar som såg ändå) och då kan ni ju tänka er vad som hände med pumpen om den låg i fickan och fickan var stängd. Jo, nålen slets loss från min mage.
Det vara bara försöka ta sig loss från nätet, på med byxorna och sen leta upp en vuxen ledare. Efter samtal med en telefon växel i 45 minuter fick vi till slut åka till Nyköpings lasarett. Väl där ville dem att jag skulle träffa en läkare, men jag ville bara ha en novo rapid spruta och ett par nålar.
Efter ett tag insåg jag att det var bättre att åka till ett apotek, eftersom recepten nu är elektroniska kan ju alla apotek i hela Sverige se dem om dem bara har ditt personnummer. Så jag tog ut ett paket med engångs sprutor och ett paket med nålar och åkte sedan tillbaka till Boda Borg och lekte vidare. Dock med byxorna på.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah, förlåt gör jag skrattar men lät kul. Men de dära med insulinpumen var inte kul. Ibland fastnar jag i stolarna här i vårt kök med slangen så nålen slits av och ut forsar blodet. Men du, en smart sak. Ha en sån liten väska med massa extra saker till din insulin pump med dig när du åker iväg på något sånt. Jag har alltid de. Så kan jag ladda om min insulinpump =)

2009-11-24 @ 12:38:48
Postat av: Camilla

jag som skrev inlägget ovan hehe

2009-11-24 @ 12:39:13
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0