Hmm...fest..?

Alkohol och diabetes= BAD F*CKING COMBINATION!

Eller? Det är vad man har fått höra i alla fall. Nu tänker jag faktiskt på er andra diabetiker där ute, inte på mig själv eftersom jag inte alls dricker någon alkohol. Mest för att jag inte tycker om alkohol smaken, men kanske också för rädslan av att int ekunna "ta hand om sig själv".
Doktorn har ändå velat prata med mig om det här. Han säger alltid att ät ordentligt innan bara så klarar du dig. Jag har aldrig provat själv, så vad säger ni som har gjort det? Jag har bara smakat på alkohol i mitt liv, aldrig varit överhuvudtaget påverkad av det.
Har ni några erfarenheter av det? Hur gör ni när ni dricker alkohol?

Bara en tanke liksom... Det är ju trots allt lördag!

Kommentarer
Postat av: YaHiida

Jag är ute lite titt som tätt och har inte haft några problem alls.

Ser självklart till att äta innan, det är lika viktigt för diabetiker som för "vanliga". Sedan blir det antingen chips eller fyllemat på kvällen. Kollar alltid blodsockret innan jag lägger mig. Sedan stället jag alltid klockan på 9-10 lite beroende på när jag la mig, så jag kan ta ett bls ifall jag skulle ligga lågt.

2009-11-28 @ 16:54:54
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: Linnea

När jag var tolv gick min urgammla läkare igenom att jag skulle ta det lugnt med alkoholen och att jag skulle planera innan jag blev gravid.... som tur är är har han gått i pension

2009-11-28 @ 17:19:04
URL: http://metrobloggen.se/linneeas
Postat av: Johanna

Hej, riktigt kul me en blogg om dessa två "sjukdomar" så man kan läsa och dela med sig :)



Jag kan ibland gå ut och ta mig ett glas och som din doktor säger så är det bra att äta ordentligt innna, och även ta någon macka eller så innan du lägger dig. För då alkohol sänker sockret så är det lätt att man får känning på morgonkvisten.

2009-11-28 @ 21:02:43
Postat av: Alexander

Hej, jag brukar inte göra något speciellt när jag dricker. Jag brukar bara hålla mig till öl och de brukar fungera bra. =)

2009-11-29 @ 00:30:14
Postat av: Fredrik E

Mitt blodsocker liger mycket mycket bättre dagen efter jag festat. Tycker det funkar undrebart att festa. kroppen bildar mindre socker. har inte haft nått negativt än

2009-12-02 @ 20:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0