Det borde kanske stå att jag har gluten i pannan på mig!

Faan ta er! Jag visste att mina vänner inte har koll, men så har ni ju inte alla pommes i happy mealen heller! Men att min bror skulle komma och säga att "va faan åt du inte dem stuvade makaronerna för då!?" det trodde jag inte!

Allt började så här:

- Jag är sjukt hungrig, har inte ätit någonting idag, sa jag.
- Varför inte? undrade bror min.
- För att det var köttbullar utan sås, svarade jag.
- Jaha, var det ingenting till det eller? frågade min bror då.
- Jo, det var det, stuvade makaroner...så jag tog potatis och den var inge god alls... sa jag.
- Men varför åt du inte dem stuvade makaronerna för!? Det är ju sjukt gott! nästan skrek min bror och låtsats pappa i kör!
- FÖR ATT JAG RÅKAR VARA GLUTEN ALLERGIKER, JAG HAR VARIT DET SEN 11 SEPTEMBER 2001, JAG HETER NIKLAS KLINTBERG OCH ÄR 17 ÅR, RÅKAR VARA DIN LILLEBROR! halv skrek jag, inte så lite iriterad!

Asså faan! Egentligen tycker jag att mina vänner också borde kunna komma ihåg det, faan jag vet vilka av mina vänner som har astma, i alla fall av dem som är mina nära vänner. Min bästa tjejkompis bjöd mig på både lussebullar och mackor idag utan att riktigt tänka till, man kan säga att jag påpekade det! Jag är dock itne så arg på henne, men tycker ändå hon kan lära sig. Så Sassa, lär dig! :)

Och appropå min bror, honom ska vi inte prata om. Han ska faan ha koll!

Jag ska köpa en t-shirt där det står att jag ahr gluten snart, helt seriöst. Så folk minns vem jag är.

Kommentarer
Postat av: Nina

Kul att läsa en vettig blogg för en gångs skull! Hoppas allt står bra till! Kram

2009-11-30 @ 21:08:30
Postat av: Jocke R

Tatuering i pannan skall vara effektivt har jag hört.

Man slutar aldrig att förvånas och då har jag ändå hört en del från min laktos-/glutenintoleranta fd sambo...



Sassa menar ju väl i alla fall och det kan man väl alltid försöka komma ihåg, även om jag förstår du blir lite trött på situationerna i längden.

2009-11-30 @ 21:12:48
Postat av: Sassa

Men man kan ju inte bara få en massa bular och sen bjuda alla förutom en, det är ju bara otrevligt :)

2009-12-03 @ 12:47:42
URL: http://sasset.blogg.se/
Postat av: Emilia

Amen hello dude! Jag har också både diabetes och gluten! Vilket sammanträffande, haha!

2009-12-10 @ 19:44:47
URL: http://ohbrendon.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0